Digitaal

Alle leerlingen van groep 3 t/m 8 hebben een Chromebook tot hun beschikking. Hiermee kunnen de leerlingen in een veilige omgeving leerstof verwerken. De Chromebooks hebben een ondersteunende functie en staan altijd in dienst van het onderwijs.

Voor rekenen, lezen en spelling gebruiken wij Snappet. Hiermee kunnen de kinderen opgaven digitaal maken waardoor de leerkracht realtime weet hoe de kinderen de stof verwerken. Een interventie doen kan daardoor veel sneller waardoor leerlingen minder lang blijven hangen. Maar we doen natuurlijk niet alles op de computer. We vinden het ook belangrijk dat kinderen leren schrijven en niet alle leerstof is geschikt om te verwerken op de computer. Ook letten we goed op de tijd die ze op de Chromebook werken.

Digitaal schoolbord

In alle klassen hangt een digitaal schoolbord. Hiermee kunnen we ons onderwijs visueel aantrekkelijker maken door bijvoorbeeld educatieve video’s of animaties te laten zien. Onze methodes hebben ook digitale omgevingen om de lesstof beter over te kunnen brengen. Zo is het mogelijk om met onze leesmethode letters voor te doen en de kinderen te begeleiden met hun houding en pengreep.

iPads voor groep 1/2

Bij de groepen 1/2 hebben een aantal iPads beschikbaar. De iPads worden gebruikt om een stukje fysiek materiaal te combineren met een app waarmee de kinderen letters leren. Ze kunnen dan de letters stempelen via de app. Daarnaast wordt de iPad gebruikt om foto's en video's te maken van activiteiten. Leerlingen krijgen dan bijvoorbeeld ook de verantwoordelijkheid om de foto's te maken tijdens een activiteit.

 

Onze mensen

'Het mooiste aan Daltononderwijs vind ik het zien groeien van de zelfstandigheid van kinderen.'

Rini van Kampenhout
Leerkracht taalklas / Remedial Teacher

Rini is geboren in Sommelsdijk (Goeree-Overflakkee), waar ze tot haar dertiende woonde. “Daarna heb ik door heel Nederland gezworven, en ben wel zestien keer verhuisd in mijn leven!”
Als kind was Rini, als ze niet zat te lezen, altijd aan het tekenen, knutselen of kleding aan het maken. “Daarom wilde ik naar de kunstacademie. Mijn moeder vond dat ik beter een ‘vak’ kon leren en daarom volgde ik de lerarenopleiding richting TeHaTex....

meer lezen

'Een professionele leeromgeving waar dankzij de kleinschaligheid er op ieder vlak een hoge mate van betrokkenheid is.

Dana Farber-Rijsbergen
Intern begeleider / Bovenbouw coördinator / MT

Dana groeide op in Leiden, ‘de mooiste stad van Nederland’. “Vroeger wilde ik dierenarts worden en stemde daar ook mijn vakkenpakket op af.” Door allerlei ‘toevalligheden’ kwam ze echter in het onderwijs terecht. “Ik houd van het daltononderwijs. De kinderen krijgen de ruimte om hun eigen ontwikkeling door te maken, en niet alleen kennis tot zich nemen. Daarnaast moet er in elke situatie altijd gekeken worden naar het kind achter het gedrag....

meer lezen