Marleen Kuggeleijn - ouder van Els, Dim en Pieter
‘Zelfstandig leren en plannen’
“We wilden graag een school in de wijk”, vertelt Marleen Kuggeleijn, die in het dagelijks leven jurist bij de Raad van State is. “Het is fijn voor mijn kinderen om vriendjes en vriendinnetjes in de buurt te hebben om mee te spelen.”
Marleen legt uit dat ze het mooi vindt dat de Daltonformule tussen de Montessorischool en het standaard klassikaal onderwijs in staat.
“Mijn kinderen hebben voorspelbaarheid en vaste indeling nodig; dat biedt de Daltonschool hen. Daarnaast is het een kleine school waar ze zich allemaal, en wij ook als ouders, erg prettig voelen.” Marleen legt uit dat leerkrachten en kinderen elkaar allemaal kennen, en dat dat een heel warm gevoel geeft.
De moeder van drie is enthousiast over directeur Annette en het hele team. “En door alle leerjaren heen leren de kinderen zelfstandig leren en plannen. Dat is echt fijn, want ik merk dat plannen bij mijn kinderen werkt. Het vermindert de stress aanzienlijk als er bijvoorbeeld een belangrijk werkstuk aankomt. Ondertussen kun je als leerling natuurlijk wel telkens bij de leerkracht terecht als er dingen niet lukken. Zo leer je in alle vrijheid je eigen grenzen kennen.”
Enthousiast is zij ook dat ze ‘de hele wereld’ terugziet op de Daltonschool. “De diversiteit vinden wij heel positief: zo zit de wereld in elkaar, en maak je kennis met de samenleving kennen. En iedereen doet mee!”
Ook het groene karakter van de school ziet zij erg zitten. “Het is zo leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen, samen vrijwillige ouders, bezig zijn in de moestuin. Ze leren zaaien, verplanten en oogsten: Vanalles.”
“Op de Daltonschool leren mijn kinderen de wereld kennen!”